top of page

SILVER HAWK BR

Nowa wersja popularnego modelu
W 2019 roku Silver wprowadził na rynek zupełnie nowy Silver Hawk BR. Odnowienie Silver Hawk nie było w żadnym wypadku jedynie małą aktualizacją kosmetyczną, ponieważ model łodzi zawierał całkowicie nowy aluminiowy kadłub, nowe konsole sterujące i przednią szybę, a także zupełnie nowe wnętrze. Nowy Hawk BR szybko stał się ulubieńcem właścicieli domków letniskowych w krajach skandynawskich i z honorem zajmuje swoje zasłużone miejsce.

Silver Hawk od samego początku był ważną częścią gamy modeli Silver i szybko stał się jednym z ulubionych modeli łodzi z serii Silver – spośród wszystkich łodzi sprzedanych od 1991 r. do dnia dzisiejszego około połowa to różne wersje łodzi Hawk. Na przestrzeni lat Hawk oczywiście przeszedł kilka mniejszych aktualizacji dotyczących zarówno koloru nadburcia, jak i rozwiązań konsoli, ale teraz Silver Hawk został całkowicie odnowiony, począwszy od kadłuba w górę. Nowy projekt to efekt współpracy fińskiej agencji projektowej Navia Design z zespołem zajmującym się rozwojem produktu Silver.

Konstrukcja kadłuba czerpie inspirację zwłaszcza z modeli Eagle BR i Fox BR/Avant, które zostały wprowadzone na rynek odpowiednio w 2016 i w 2018r. Wygląd kadłuba jest elegancki i sportowy, płynnie porusza się po wodzie, delikatnie przecinając fale. Podobnie jak w przypadku pozostałych modeli Silver Y, konstrukcja kadłuba nowego Hawk BR wykorzystuje unikalną strukturę Silver AluFibre™, w której sztywność skrętna osiągana jest w samym aluminiowym kadłubie. Boki kadłuba tworzą zamknięte, trójkątne, skrzynkowe elementy aluminiowe, gęsto wypełnione nienasiąkającą wodą pianką poliuretanową o zamkniętych komórkach, a w kadłubie zastosowano aluminiowe belki poprzeczne i wzmocnienia poprzeczne, aby uzyskać sztywność skrętną. Wnętrze z włókna szklanego, które oznacza estetykę i praktyczność, samo w sobie jest w zasadzie bezszwowe, więc dźwięki przenoszone przez kadłub dosłownie nie mają miejsca na rozwój. Dzięki tej unikalnej metodzie konstrukcji nowy Hawk, podobnie jak wszystkie inne modele Silver Y, jest praktycznie niezatapialny, całkowicie bezpieczny i zaskakująco cichy w użyciu. Łódź jest wyjątkowo zdatna do żeglugi, zwinna i łatwa w manewrowaniu, a właściwości jezdne, jak w przypadku wszystkich Silverów, są na najwyższym poziomie.

Na pierwszy rzut oka Hawk zmienił się dość wyraźnie. Oprócz profilu kadłuba największymi widocznymi zmianami są z pewnością odnowiona konstrukcja przedniej szyby i konstrukcja ławki rufowej. Przednia szyba opiera się na tych samych zasadach konstrukcyjnych, co w nowym Silver Fox BR, czyli innymi słowy nie ma w niej poręczy. Szyby przednie wykonane są ze szkła, a szyby boczne z akrylu – dzięki temu możemy zaoferować nawet wycieraczkę dla kierowcy (akcesoria). Nowa przednia szyba dobrze chroni przed wiatrem i bryzgami morza, a dwuczęściowe drzwi pomiędzy konsolami zapewniają lepszą ochronę przed wiatrem także pasażerom podróżującym z tyłu. Konsole mają nowy design, dzięki czemu są większe i bardziej ergonomiczne, a w nich znalazło się mnóstwo schowków na drobne rzeczy osobiste. Na desce rozdzielczej 9-calowy ploter nawigacyjny Raymarine Axiom+  jest już montowany fabrycznie.

Konstrukcja  ławki rufowej naśladuje ławkę Silver Fox, ponieważ można ją całkowicie otworzyć, łącznie z podłokietnikami i oparciem. Wewnątrz ławki znajduje się pojemny trzyczęściowy schowek, w którym zmieści się zarówno duża torba, jak i dodatkowe rzeczy. Wewnątrz ławki rufowej znajduje się również wyznaczone miejsce na baldachim rufowy, gdy nie jest on używany. Układ wnętrza zapewnia, że zarówno kierowca, pilot, jak i pasażerowie mają dużo miejsca na nogi, a w bakistach rufowych umieściliśmy dwie skrzynki na liny cumownicze i kotwicę. Na dziobie znajdują się dwa duże schowki, po jednym po obu stronach burt, które pełnią także funkcję dodatkowych siedzeń.  Bezpieczeństwo podczas wchodzenia na pokład zapewniają stabilne poręcze na dziobie.

Nowy Hawk BR, sprzedawany głównie z silnikiem zaburtowym o mocy 100 lub 115 KM, ma duży zbiornik paliwa o pojemności 115 litrów. Oznacza to, że zasięg jazdy jest zaskakująco szeroki.

Głównymi zaletami Hawk BR jest elegancki i sportowy design w połączeniu z bezpieczną, niezatapialną konstrukcją i wyjątkowymi właściwościami jezdnymi. Pojemność bagażnika jest również obszerna, dzięki czemu wszystkie rzeczy osobiste, sprzęt i torby z łatwością znajdą swoje miejsce na łodzi. W porównaniu do wielu konkurencyjnych łodzi w tej samej wielkości, poziom wyposażenia standardowego jest dość rozbudowany. W standardzie łódź zawiera m.in. 9-calowy ploter nawigacyjny Raymarine Axiom+ + czujnik CPT-S, sieć NMEA, dwuczęściowe drzwi pomiędzy dwiema konsolami, miejsce do przechowywania osłony rufowej i knagi ze stali nierdzewnej. Na liście akcesoriów dodatkowych znajdziemy m.in. zestaw zamków Abloy do schowków, odtwarzacz audio z Bluetooth i inne.

Specyfikacja łodzi

Długość całkowita:       5,70 m
Szerokość:                     2,16 m
Waga bez silnika:         665 kg
Max. moc silnika:          115 KM
Zbiornik paliwa:            115 l
Załoga:                          7 osób
Kategoria:                     C
Kompatybilne                
silniki:                             60KM-115KM                          

Cena bez silnika od 
23 950 € netto
 

 

Wyposażenie standardowe

Konsola:

  • Ploter nawigacyjny Raymarine Axiom 9 RV + przetwornik sonaru CPTS

  • Gniazdo zasilania 12 V, USB

  • Sieć NMEA

  • Hydrauliczny układ sterowniczy

  • Sportowa kierownica

 

Kokpit:

  • Schowek na kabrio pod kanapą

  • Fotele Offshore

  • Drzwi pomiędzy konsolami

  • Rozkładana kanapa na rufie tworząca pokład do opalania lub spinningowania

  • Schowek w konsoli

  • Gaśnica 2 kg

  • Uchwyty na kubki

Dno i pokład:

  • Dodatkowa listwa odbojowa

  • Bakisty na liny kotwiczne i cumownicze na dziobie i rufie

  • 12V światła nawigacyjne

  • Elektryczna pompa zęzowa

  • Relingi, zatrzaski i drabinka kąpielowa ze stali nierdzewnej

  • Ucho przyczepy

  • Drabinka kąpielowa

  • Filtr paliwa z separatorem

 

Silniki

Mercury F80

od 53 000 zł
Brutto
 

 

Suzuki DF90
 

od 44 500 zł
Brutto
 

 

Mercury F115
 
58 500 zł
Brutto 

 

Suzuki DF115

od 56 000 zł
Brutto
 

 

Opcje dodatkowe

  • Osprzęt pod silnik zaburtowy

  • Pakiet portowy (4 odbijacze, 3 cumy, kotwica 5,5kg z liną 35m)

  • Podłokietnik

  • Poduszka wypełniająca dziób

  • Stereo bluetooth z głośnikami

  • Trym klapy

  • System amortyzacji foteli

  • Dwuczęściowe składane cabrio

  • Wycieraczka na szybie sternika 

  • Flagsztok

  • Plandeka portowa

  • Plandeka na dziób

  • Pokład z pianki NauticDeck

  • Aluminiowe płyty podłogowe

  • Raymarine Axiom 12RV ploter upgrade

  • Raymarine sensor echosondy RV-100

  • Klakson

  • Maszt do holowania

  • Głośniki Bluetooth (para)

  • Kompas

  • Uchwyty na wędki i windę trollingową

  • Uchwyt do silnika dziobowego

Masz pytania ? 

ZADZWOŃ DO NAS
Arek 531 619 166  
Krzysztof 534 608 700

bottom of page